رییس نظام پزشکی شهرستان گراش گفت: متاسفانه نیمی از شهروندان ما نسبت به بیماری کرونا بیمی ندارند و توصیه‌های بهداشتی را رعایت نمی کنند ، وضعیت کرونا در گراش هنوز عادی نشده و رفته رفته به اوج بیماری و وضعیت قرمز در این شهرستان نزدیک‌ می‌شویم.
کد خبر: ۸۶۱۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲ 11 June 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:دکتر عبدالرضا ایزدی روز پنج‌شنبه نسبت به عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در گراش و احتمال بازگشت این شهرستان به وضعیت قرمز هشدار داد و بیان داشت : از شهروندان مصرانه می‌خواهم شرایط برای‌شان عادی نشود و همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند ، زیرا گراش ما این روزها حال و روز خوشی ندارد و تخت های بیمارستانی یکی پس از دیگری پر می‌شود.

رییس نظام پزشکی شهرستان گراش، نسبت به بی توجهی برخی از مردم به رعایت اصول پیشگیرانه و فاصله گذاری اجتماعی هشدار داد. و افزود: فکر نکنیم این ویروس تمام شده است طبعا کرونا یک‌آزمون برای همه ماست، کنار گذاشتن دستورالعمل‌ها می‌تواند تعداد مبتلایان را افزایش دهد و ما را دچار مشکلات جدی کند.

وی اضافه کرد: باید فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند را تا ماه‌ها ادامه دهیم. دست دادن، آغوش گرفتن و به میهمانی ها و مراسم عروسی و عزا رفتن را برای مدتی فراموش کنیم. کرونا وجود دارد و ما باید خود را با این شرایط تطبیق دهیم.

ایزدی با بیان اینکه از قبل هم البته قابل پیش بینی بود با بازگشایی بسیاری از کسب و کارها و صنوف مختلف متاسفانه نوعی عادی‌سازی شرایط در رفتار مردم ایجاد شود افزود: ویروس کرونا بیماری نو پدیدی است هیچ کسی نمی‌تواند با قطعیت حرفی بزند که ویروس چه زمانی ریشه کن خواهد شد و یا در چه مسیری و ‌تا چه زمانی پیش خواهد رفت هر چند آرزوی قلبی همه ماست بیاری‌خدا و همکاری مردم جشن پایان آن را بگیریم.

وی در ادامه اظهار داشت: وضعیت روند شیوع کرونا بسیار طولانی و خسته‌کننده شده است هر اندازه میزان ارتباطات بیشتر شود احتمال موج جدید بیماری نیز زیاد است. دقت کنید تخت های بیمارستان یکی پس از دیگری دارد پر می‌شود و این هشدار جدی است مگر اینکه مردم خود بخواهند و رعایت کنند و یا ویروس از نظر ژنتیکی جهشی در آن اتفاق بیفتد تا قدرت بیماری زایی اش کم شود، پروتکل‌ها رعایت شوند به هر حال ماه‌هاست درگیر این بیماری هستیم و مردم خسته شده‌اند و از نظر اقتصادی نیز در مضیقه‌اند.

رییس نظام پزشکی گراش همچنین گفت: توصیه ما این است حتماً با رعایت مسائل ایمنی و بهداشتی به زندگی با کرونا ادامه دهند تا از سرایت و همه‌گیری ها بتوانیم جلوگیری کنیم . باید بحث جداسازی افراد بیمار از خانواده و جامعه و فاصله‌گذاری ها را جدی رعایت‌کنیم زیرا چیزی که ما داریم میبینیم هنوز عده زیادی از مردم فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند همین هم باعث شده نتوانیم بیماری را کم و ریشه‌کن کنیم مگر اینکه واکسن یا دارویی کشف شود که آن هم سازمان بهداشت جهانی تحقق آنرا به این زودی‌ها میسر نمی‌داند.

طی ۲۴ ساعت منتهی به ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی و ۸۱۱ مورد بستری شدند و مجموع بیماران در کشور به ۱۷۷ هزار و ۹۳۸ نفر رسید.

شهرستان گراش در فاصله ۳۵۹ کیلومتری جنوب شیراز در استان فارس قرار دارد که تا هفته گذشته آمار دو رقمی تعداد مبتلایان به کرونا را داشت اکنون از وضعیت سفید خارج شده و با آمار سه رقمی مبتلایان در وضعیت زرد قرار گرفته است.

برچسب ها: کرونا ، گراش ، وضعیت قرمز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار